Wentylacja w biurze – jak zadbać o czyste powietrze w pracy

nanocząstki srebra rekuperacja
NOWOŚĆ! Filtry do centrali z nanocząstkami srebra
15 lipca 2021
Nowe ceny na wybrane produkty od 1 sierpnia 2021
28 lipca 2021

Nie da się ukryć, że czyste powietrze jest dla człowieka niezbędne: bez niego z pewnością nie przetrwamy. W idealnym świecie moglibyśmy stale przebywać na zewnątrz i w ogóle nie martwić się o jego jakość. Niestety, wiele osób nie może sobie na to pozwolić. Nasza praca i klimat sprawiają, że większość czasu spędzamy wewnątrz pomieszczeń. Właśnie dlatego tak ważne jest, by zadbać o odpowiednią wentylację w biurze.

 

Dlaczego czyste powietrze w biurze jest ważne?

Odpowiednia jakość powietrza wywiera korzystny wpływ na wszystkich pracowników. Wspomaga ich koncentrację i umiejętności podejmowania decyzji, poprawia satysfakcję z pracy, zwiększa energię, wytrzymałość i o wiele więcej. Nie chodzi jednak tylko o to, że pracownikom będzie przeszkadzało przebywanie w zbyt gorącym lub zimnym otoczeniu. Niższy poziom CO2 i wyższy tlenu pomogą mózgowi osiągnąć jego szczytowy potencjał!
Badania na Harvardzie wykazały, że istnieje bezpośredni związek między jakością powietrza, a podejmowaniem trafnych decyzji podczas pracy. Pracownicy osiągali najlepsze wyniki w miejscach, w których poziom CO2 wynosił 600 na milion cząstek roztworu powietrza (600 ppm). Badacze doszli również do wniosku, że pracownicy w biurach z certyfikatami ekologicznymi uzyskiwali lepsze wyniki w testach funkcji poznawczych, niż ci w zwykłych biurach. Odpowiednia jakość i temperatura powietrza przyczyniły się także do wyższej wydajności pracy.
Dobrej jakości system wentylacyjny może także pomóc ludziom zachować zdrowie. Dla przykładu: wykazano, że podwojenie wentylacji w budynku, który wcześniej był słabo wentylowany skrócił czas choroby pracowników o 35%. Podobna korelacja ma miejsce również w szkołach – gdy klasy są dobrze wentylowane, uczniowie chorują mniej. 

Zadbaj o czyste powietrze w pracy

Na szczęście istnieją sposoby na poprawę jakości powietrza i zapewnienie pracownikom efektywności i zdrowia w każdym środowisku biurowym. Na początek zadbaj o kilka poniższych kwestii.
Sprawdź, czy otwory wentylacyjne otwarte i odblokowane. Jeśli meble, pudła lub inne przedmioty blokują drogę wentylacji, powietrze w biurze nie będzie prawidłowo krążyć. Może to powodować problemy zdrowotne.
Często wymieniaj filtry powietrza. Jeśli filtry są zatkane, na kanałach powietrznych gromadzą się kurz i zanieczyszczenia. Naraża to pracowników na jeszcze większe ryzyko zdrowotne. Z zasady filtry powietrza powinno się wymieniać co 6 do 12 miesięcy.
Postaw w biurze kilka roślin doniczkowych. Rośliny zawsze sprawiają, że atmosfera staje się przyjemniejsza, ale to nie ich jedyna zaleta. Przede wszystkim pochłaniają one toksyny i wytwarzają tlen. Dzięki temu pracownikom będzie łatwiej oddychać.
Utrzymuj swoje biuro w czystości. Regularnie odkurzaj swoje biuro i wyrzucaj śmieci, które lubią się gromadzić. Dzięki temu do powietrza nie dostaną się zanieczyszczenia, które pogorszą jego jakość.


Zatrudnij ekspertów, którzy dysponują odpowiednimi narzędziami do mierzenia jakości powietrza. Wówczas dowiesz się wiele o jego przepływie, poziomie wilgotności, wentylacji, rozwoju pleśni i wielu innych. Po takiej kontroli będziesz dokładnie wiedział, co należy zrobić, by powietrze w Twoim biurze było czystsze.

Translate »